Не часто випадає нагода поспілкуватися зі справжнім козаком. Правда у моєму випадку не січовим, а просто Козаком, Олегом Козаком, ґеймдизайнером української студії розробки ігор Zadzen. Перша ж гра цієї молодої львівської команди Elements: Epic Heroes (Android | App Store) вибухнула, мов Мангеттенський проект і стрімко набрала понад мільйон завантажень! Отож кілька слів про успіх, українські розробки і корейську релігію.
Привіт, Олеже, ваша гра отримала понад мільйон завантажень, як думаєш — це чисте везіння чи результат клопіткої праці?
Привіт, Олексо. Скажімо так: з нинішніми тенденціями ринку мобільних ігор, чисте везіння, як на мене, абсолютно неможливе. Щодня на „яблучному“ чи „ґуґлівському” Маркеті з’являється безмежна кількість ігор чи програм, тому будь яка (навіть хороша) аплікація загубиться під цим всім.
Тому це все ж результат клопіткої праці і, звісно ж, праця нашого видавця. До речі, ми перша в Україні (і, здається, у всьому СНД) студія, яка підписала договір з корейським видавцем.
Це справді круто, а корейці вами зацікавилися, бо це ММО, тобто їхній релігійно належний жанр? Взагалі, ММО на мобільних пристроях — це ще новинка чи вже узвичаєне явище?
Уточню, мабуть, що наша гра — не повноцінна ММО. Тобто „Стихії“, так би мовити, соціальна RPG. Там є і офлайнова складова, і онлайнова. Наприклад, усі звичні локації — однокористувацькі, але якщо бажаєш сходити з друзями у спеціальні рейди, то прямуй у ті місця.
Корейці, звісно, мають слабинку до ММО. Проте, як вони казали, вони побачили потенціал у нашому проекті, а саме у якісному підході, прекрасній графіці, а також у надлегкому керуванні без використання наекранних аналогових палиць.
А взагалі повноцінні ММО на телефонах вже давно є. І не лише ізометричні, а й повноцінні, на кшталт World of Warcraft. Хто б міг з десяток років тому уявити, що на кишеньковому пристрої зможеш бавитись у такі ігри?
Добре, що ти згадав про потенціал, це ж щось таке довге і тверде? Як бачиш ваш потенціал?
Трішки лякливим, тому він обережно (але впевнено!) набирає довжини і твердості.
А про офлайн ти щось казав, я ось грав кілька годин, але потім почав губити сюжет, він ще повернеться, збагачуватиметься?
Ми спочатку планували робити цілком офлайновий проект, з цікавим сюжетом, але коли зробили ще крок у онлайн-складову, то історія, безумовно, постраждала. Дуже важко комбінувати ці речі, до того ж, як ти поясниш необхідність перепроходити старі завдання? Це приблизно, як і у великих ММО — сюжет ніби є (перемогти головного лиходія), але сценарних поворотів очікувати не варто.
Успіх вашого проекту — цілком ваша заслуга, чи хтось сприяв? Як думаєш, чого не вистачає в Україні для нормально розвитку індустрії?
Видавець сприяв, звісно. Без них у нас би був хороший проект, про який ніхто б не знав. :)
Важко відповісти на це запитання. Гадаю, що одним не вистачає досвіду, інші ж думають не про гру і ґеймерів, а про гроші, що негативно впливає на проект. Інші ж бажають кращих умов праці і тікають з країни.
У нас же не мертва індустрія: 4А Games, наприклад, роблять прекрасні ігри, але ось переїжджають на Мальту.
Не так щоб переїжджають, але тепер у них будуть „доїжджаючі“ працівники. Ви нічого докорінно не збираєтеся змінювати у ваших умовах праці в майбутньому цього проекту чи в прийдешньому вашому творінні?
На разі, не збираємось. Львів — хороше місто. :)
Це ти уникаєш басіди про ваш новий проект? Чи ще нема про що говорити? Чи ви не припустилися ніяких помилок у чинному проекті?
У нас є певні ідеї щодо нових, але поки що ми дуже активно покращуємо існуючий. Оскільки це гра з онлайн-складовою, то вона потребує постійних оновлень і покращень, щоб чинні гравці не хотіли покидати гру, а аудиторія тільки збільшувалась. Такі умови ринку.
Припустилися помилок, звісно ж, як без цього? Тим більше — це наш перший проект такого маштабу. Тут помилки дорого коштують. Тому ми активно працюємо , щоб якомога швидше подолати всі недоліки і зробити гру ще кращою.
Знаю про одну цікаву суто українським гравцям обнову Elements: Epic Heroes, розповіси про неї?
Звісно! У наступному оновленні у грі з’явиться можливість грати рідною, українською мовою. Ми вже закінчили переклад, тож залишилось тільки трішки зачекати. Ми раді, що цілий світ, від Америки до Азії, побачить гру з українською локалізацією :)
Бач яка тенденція, усі українські розробники, що беруться додавати українську мову в свої ігри, роблять це здебільшого в найостаннішу чергу. Як думаєш, чому так? Брак патріотизму? Зневага до мови більшості населення країни?
Не відповідатиму за всіх, але у нас був банальний брак часу. Ми завжди хотіли мати українську мову у своєму проекті, але на це потрібно виділити чимало часу, а його просто-напросто немає. Переклад на інші мови був необхідний, бо такі були вимоги. Українська ж робиться на ентузіазмі і, до речі, на патріотизмі. Як тільки з’явилася можливість, то приклались і зробили.
І наостанок для тих, хто вагається, чи варто їм робити свої ігри. Ви задоволені заробітками? Є зайві кошти для інвестування в найкращий український ігровий портал PlayUA?
Хіба існує таке поняття, як зайві кошти? :)
Щодо заробітків, то я так стратегічно уникну цього запитання і скажу лише, що прагнемо більших. :) Але якщо серце і душа націлені на розробку ігор, то вперед. Так, це важко, але і безмежно цікаво.
Дякую за цікаву бесіду, успіхів вам у завоюванні ринку мобільних ігор!
І тобі дякую! Бажаю успіхів найкращому українському ігровому порталу Галактики!
Наостанок окремо подякую за українізатор Bastion. Завдяки вашій праці вирішив його вдруге пройти і неймовірно задоволений. Так тримати!
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!